چگونه دعوتنامه برای شینگن بگیریم؟ (نحوه اخذ دعوتنامه شینگن)

شاید این سوال به ذهن شما خطور کند که دعوتنامه سفر چیست، داشتن آن برای سفر چه ضرورتی دارد و چگونه برای اخذ ویزای شینگن دعوتنامه بگیریم؟ در پاسخ باید گفت دعوتنامه سفر به معنی این است که شخصی حقوقی یا حقیقی شما را با هدفی خاص مانند دیدار خانوادگی، دیدار دوستانه و دیدار کاری به یک کشور دعوت کرده است. برای اخذ ویزای شینگن نیز باید مدارکی را به سفارت مورد نظر ارائه داد که یکی از مدارکی که در گرفتن این ویزا تأثیر به سزایی دارد، دعوتنامه سفر می باشد. حتما باید قبل از ارائه مدارک به سفارت اقدام به اخذ دعوتنامه شینگن کنید.

 دعوتنامه ویزای شینگن انواع مختلفی از جمله دعوتنامه توریستی، خویشاوندی، تحصیلی، اسپانسرینگ، شرکت در کنفراس، درمانی و کاری دارد که هرکدام شرایط خاص خود را دارند. ولی بهتر است بدانید بسیاری از کشورهای عضو پیمان شینگن برای صدور ویزای توریستی نیازی به دعوتنامه ندارند به طوریکه تنها با تحویل مدارک دیگر مورد نیاز سفر میتوانید برای گرفتن این ویزا اقدام کنید. البته برخی از کشورهای این حوزه مانند سوئد برای صدور ویزای توریستی نیز به دعوتنامه نیاز دارند.

 اگر به غیر گردش و تفریح به قصد دیگری به کشورهای حوزه شینگن سفر میکنید برای دریافت ویزای مورد نظر حتما نیاز به دعوتنامه معتبر و مرتبط از کشور مقصد را دارید. تحویل دعوتنامه به سفارت کشورها موجب میشود که هدف شما از سفر مشخص باشد و همچنین افسر پرونده از مدت زمان و محل اقامت شما اطمینان حاصل کند. در ادامه به جزئیات و شرایط انواع دعوتنامه ویزای شینگن و نحوه اخذ دعوتنامه شینگن میپردازیم.

دعوت نامه خویشاوندی ویزای شینگن

دعوت نامه خویشاوندی دارای اعتبار بیشتری نسبت به دعوتنامه های دیگر است که البته گاهی اوقات به آن دعوتنامه توریستی نیز گفته میشود. شما در صورتی میتوانید از این دعوتنامه استفاده کنید که در یکی از کشورهای عضو حوزه شینگن دوست یا فامیل داشته باشید و هرچه نسبت شما به فرد دعوت کننده نزدیک تر باشد، دعوتنامه اعتبار بیشتری خواهد داشت. اما دعوتنامه ای که برای شما ارسال میشود باید شرایطی را داشته باشد تا از طرف سفارت پذیرفته شود.

دعوتنامه کاری ویزای شینگن

برای استفاده از دعوتنامه کاری ویزای شینگن باید هدف شما برای سفر به کشورهای این حوزه فعالیت های اقتصادی، تجاری و یا کار در یک شرکت یا مؤسسه باشد. دعوتنامه کاری باید از طرف کارفرما در کشور مقصد برای دعوت شما به کار باشد و همچنین سابقه کار و تحصیلات تان با شغل موردنظر مرتبط باشد. در صورتی که میخواهید از طریق دعوتنامه کاری ویزای شینگن را دریافت کنید ابتدا باید جویای شغلی در کشور مقصد باشید و بعد از آن با کارفرما ارتباط برقرار کنید. دقت کنید کاری که انتخاب میکنید به مدت 3 ماه در کشور مقصد آگهی شده باشد و همچنین شرایط انجام شغل مورد نظر را نیز داشته باشید.

دعوتنامه اسپانسر ویزای شینگن

دعوتنامه اسپانسر ویزای شینگن بیشتر با نام های دعوتنامه کنفرانس، دعوتنامه کنگره، دعوتنامه نمایشگاهی و یا دعوتنامه علمی یاد میشود. این دعوتنامه در صورتی برای شما صادر میشود که برگزارکننده رویداد در کشور مقصد، برای شما یا شرکت تان دعوتنامه ای ارسال کرده باشد. در این دعوتنامه باید نام و مشخصات کامل شما به همراه جزئیات سفر مانند محل اسکان و تاریخ شروع و اتمام رویداد ذکر شده باشد. علاوه بر این، باید برنامه سفر خود را به صورت کاملا موجه و دقیق برای حضور در رویداد موردنظر تنظیم کنید. دقت داشته باشید چون شما به منظور شرکت در همایش علمی و تخصصی به این سفر میروید باید مدارک تحصیلی و شغلی شما هم به سفارت اثبات کند که برای شرکت در این کنفرانس مناسب هستید.

دعوتنامه تحصیلی ویزای شینگن

دعوتنامه تحصیلی یا Acceptance Letter مناسب افرادی است که قصد ادامه تحصیل در یکی از کشورهای حوزه شینگن را داشته باشند. این دعوتنامه که یکی از اصلی ترین مدارک اخذ ویزای تحصیلی شینگن است باید از طرف یک مؤسسه یا دانشگاه در کشور مقصد با توجه به مقطع و رشته تحصیلی شما ارسال شود. دعوتنامه تحصیلی ویزای شینگن باید به اسم شخص شما همراه با جزئیات کامل مانند رشته و مقطع تحصیلی، میزان شهریه دانشگاه یا کالج، تاریخ ورود سال یا نیم سال تحصیلی، محل اقامت و مدارک اثبات تأمین هزینه های تحصیل و زندگی شما باشد. توجه داشته باشید دعوتنامه ارسال شده از طرف مرکز آموزشی باید حتما مهر اداره مهاجرت کشور مقصد را داشته باشد.

دعوتنامه درمانی ویزای شینگن

همانطور که از اسم این دعوتنامه مشخص است برای امور پزشکی و درمانی مورد استفاده قرار میگیرد. در صورتی که قصد دارید برای درمان به کشورهای اروپایی سفر کنید باید از طرف پزشک مربوطه به نمایندگی بیمارستان دعوتنامه رسمی داشته باشید تا بتوانید ویزای نوع D را دریافت کنید. در دعوتنامه درمانی ویزای شینگن باید شرایط پزشکی شما درج شده باشد و نوع بیماری، هزینه درمان، مدت زمان لازم برای معالجه و اقدامات درمانی از جمله جزئیات این دعوتنامه است. با وجود بیمارستان های پیشرفته و مجهز در ایران و کشورهای همسایه مثل ترکیه، مدارک و دلایل شما باید برای استفاده از خدمات درمانی این کشورها آنقدر منطقی و محکم باشد تا بتوانید این ویزا را دریافت کنید.

به طور کلی، یکی از بهترین راه های متقاعد کردن افسر سفارت برای اخذ ویزای شینگن، گرفتن دعوتنامه ویزای شینگن است که بسیاری از افراد درباره آن با کارشناسان ما مشورت می کنند. به همین دلیل، در این مطلب سعی کردیم به سوال چگونه دعوتنامه برای شینگن بگیریم پاسخ دهیم و به طور کامل جزئیات و شرایط انواع دعوتنامه ویزای شینگن و نحوه اخذ دعوتنامه شینگن را برای شما توضیح دهیم. در صورتی که باز هم سوالی در زمینه اخذ ویزای شینگن دارید با کارشناسان ما در خاتون سیر تماس بگیرید.

آژانس مسافرتی خاتون سیر سالیان سال است که در زمینه اخذ ویزای شینگن فعالیت دارد و توانسته با راهنمایی های مناسب و ارائه بهترین راهکارها به مراجعه کنندگان خود، نقش بسیار مفیدی را در این زمینه برایشان ایفا کند. شما نیز اگر برای گرفتن ویزای شینگن نیاز به مشورت  با متخصص حرفه ای دارید حتما خاتون سیر را انتخاب کنید. فقط کافی است به ما اعتماد کنید تا در کوتاه ترین زمان ممکن و کمترین هزینه ویزای شینگن خود را از سفارت مورد نظر بگیرید.